woensdag 22 juni 2016

Better an oops than what if......


Oopsieeeeeee....
Dat is hetgeen wat ik gisteren ineens dacht........
Waarom dat ik dat dacht?
Omdat ik ineens een complete dag de oude Ruth was....
Gewoon echt voor een hele dag ...
De Ruth before ik ziek werd ,de always busy Ruth ..........
Vliegen van hot naar her en het woord multitasken tot een begrip maken...


Yep zeker weten de oude Ruth ...
Maar even denken vond ik dat fijn???
Uhm ja de dag zelf vond ik het erg prettig, stond volop in het leven ,deed weer alles tegelijk en dan niet te vergeten dat ik de laatste maanden al best wel drukjes ben maar toch kwam gisteren de oopsieeee.....
En het besef..
Ik zal het uitleggen , de oude ruth was moeder ,vrouw ,eigen baas, opleidingen volgen en ook op sociale vlak en hulp problemen was ik altijd bereikbaar. En dat allemaal het liefst op dezelfde dag ,de hele week door .
Je denkt er op dat moment niet over na maar je doet gewoon ,soort superwoman maar dan vind je het normaal.
Totdat je knakt en gedwongen bent om erover na te denken ...
Gut misschien deed ik toch wel een beesie veel ,heeeel misschien??
En dan begint het aanpassen en besef je oke ik deed het allemaal  wel maar beleefde het niet echt want daarvoor is het teveel en gaat die intercity door en door
Dan ga je het anders indelen en ga je bewuster leven .
Je komt anders in het leven te staan en je gaat je weer wat beter voelen daardoor en jawel dan ineens vlieg je bijna weer uit de bocht..
Bijna dan he want nu kwam het besef erg gauw van de oooeeepppsss


Dus gisteren was ik smorgens mee op excursie van school ,dan gauw een korte lunch met de kids ,en hop gaan werken ,voor 3 kwartier naar huis racen om avond te eten en dan weer terug om te werken..
Bij dat avond eten viel wel die oooeeppss terwijl de kids hun verhalen in snel tempo willen vertellen aangezien ik maar heel even thuis was en ik besef ,,,het komt niet binnen want ik ben te moe oftewel te druk in mijn hoofd en  laat dat nou precies datgene zijn wat ik aan meerwaarde heb gekregen toen ik ziek was,het echt mee beleven ,het luisteren naar hun verhalen ,meer stilstaan bij dat soort momenten maar als je in die intercity van de dag zit dan lukt dat niet .
Maar het was wel op en top de oude Ruth ,die ik dus niet meer wil zijn eigenlijk.....
ook niet meer kan zijn want daarvoor is teveel veranderd en mijn geest vloog even in de oude Ruth stand maar dat lijf roept wel hola er is wat veranderd hoor en je bent geen twintig meer :))
Leermomentje weer...
Dus vond ik het fijn? Ja heel eerlijk vond ik het toch wel fijn want ik heb lang gedacht en geroepen :ik mis de oude Ruth( ultra snelle jet) en nu piepte ze ineens tevoorschijn dus ze is er nog wel degelijk...
Maar ik ben ook gegroeid en stel toch iets meer eisen nu aan het leven dan de ultra snelle jet ,meer diepgang en beleving ..

En ik vind mijn leven zo meer waardevoller.
Van mij mag ultra snelle jet best af en toe boven komen ,al was het alleen maar om mij te herinneren aan hoe ik het niet meer wil.
Zo zie je maar balans zoeken blijft moeilijk maar alle vertrouwen erin en blij met hoe het nu gaat.
En beter een ooeeeeps dan geen risico's te nemen .


Ik ben en blijf een snelle jet en i love it...
Ik mag best zeggen dat ik heel veel leer (persoonlijk en werkgebied) en mooie en lieve mensen mag ontmoeten in deze periode.
Mijn leven is volop in beweging en i like it....
Live your life to the max toch? maar wel in balans!!

Liefs Ruth xxx
 p.s bij internist alles okidoki,prachtige bloedwaardes en ik hoef voorlopig geen biopten te laten afnemen!Moet wel zeggen ben wel een beetje artsen moe ondertussen dus voor mij uitgezonderd de reumatoloog effe een break met artsenbezoek!!Ik stuur ze op vakantie haha ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten