woensdag 8 juni 2016

I choose to set myself free................





Yes i did and i still do....
Ik breek uit de mezelf opgelegde gevangenis en vlieg rond als een vlinder..
Door de ziektes liet ik mezelf in een kooitje stoppen maar ook de mensen rond je heen proberen dat..
Het is toch wel heel fijn en veilig dat ze "controle" hebben  en nu is er "paniek" nu ze merken dat ik me niet meer door mijn beperkingen laat tegen houden maar vrij wil rondvliegen..
Degene die het begrijpen mogen mee vliegen ,anderen mogen uitstappen uit mijn vliegtuig...


Want ik kan zo niet vliegen als er wat aan mij hangt... 
Ik heb deze week dan ook korte metten gemaakt met personen die niet mee vliegen maar mij juist willen crashen en als die beslissing genomen is dan pas voel je wat het al die tijd met mij gedaan heeft...
Buiten dat het hopen energie kost ,heb ik er ook gewoon meer pijn door,het weegt letterlijk zwaar op mijn lijf...
Dus het was wel best weer een weekje vol beslissingen en emoties maar ik merk als ik direct in mijn gevoel mee ga en mijn hart volg dat ik het dan ook sneller verwerk ..
Dat verwerken kost ook energie en het verbaast me dan ook niks dat ik ontzettend moe ben op het ogenblik.
Maar ik ben vooral rustig ,merk dat al wat buitenom mij gebeurd dat dat minder hard binnenkomt en dat ik zelfs redelijk emotieloos kan reageren ,waar ik voorheen volop mee in de emotie mee ging ,kan ik nu beter van afstand het bekijken.
Eerst denk je gut waarom voel ik nu niks/weinig maar als ik het beter bekijk dan weet ik beter te scheiden welke emotie van mij is en welke van de ander ,en zodra ik merk dat het van de ander is dan laat ik het ook bij die ander en dat geeft enorm gevoel van vrijheid .... 
Problemen zijn er genoeg maar ik weet er mee te dealen..
En alles wat bij mij nog vragen geeft ,die vragen stel ik zodat ik merk dat hetgeen wat ik altijd dacht ,ineens toch anders blijkt te zijn waardoor er bij mij weer ruimte komt..


En het blijft voor mij belangrijk om te leven bij de dag ...,dat blijf ik ook steeds aangeven...
Ik zit op deze dag en ben niet bezig met wat er is over een paar dagen,alles kan anders zijn in een paar dagen.
Gisteren gewoon zomaar even met het gezin ergens gaan eten op een terras ,zomaar midden in een gewone week,het leek wel vakantie,hoe mooi is dat!!
Ik denk dat ik wederom mooie stappen heb gemaakt deze week ,mezelf van ballast ontdaan ,nog oude bestaande dingen besproken en losgelaten ,ik heb geprobeerd veel geluksmomentjes te creƫren , opwellingen te volgen en ook al wil mijn lijf niet echt en viert de hooikoorts hoogtij ,het lukt me zo wel ...de weegschaal weegt zoveel meer door naar positief dan negatief..ondanks alles !
Ik denk dat dat de essentie van het leven is ....de mindset ..en die gun ik iedereen ,en ik weet zeker dat iedereen die op zijn tijd krijgt,wanneer de tijd voor hun rijp is ..ik geloof dat stellig !
Be you ....luister naar jezelf en vertrouw op jezelf..je bent het echt waard!!
I choose to set meself free and you??

Liefs Ruth 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten