woensdag 23 maart 2016

Maalstroom der gevoelens...

Ken je dat?
Dat je gevoel van rechts naar links word gebonjourd?
Dat als je denkt oke het is rustig nu dat er situaties weer veranderen en je weer opnieuw jezelf moet gaan invoelen waar je staat.

Het is een hectische tijd..
Niet alleen in mijn ikje maar ook om mij heen ..
Soms denk je jeetje is er ook nog wel eens iets positiefs?
De wereld is gek geworden...
Aanslagen gepleegd door werkelijke idioten die zichzelf opblazen met het meenemen van vele onschuldige mensen...
Als je zo nodig de wereld wilt verlaten ,ga lekker dan zelf zonder andere mensen die wel nog graag hadden willen blijven mee te nemen ...
Achterlatende mensen vol verdriet en ongeloof..
Soms word er gezegd ,ach het was misschien hun tijd..
Dat is toch onzin ?
Niemand die ernstig ziek word zegt nou ja het was misschien mijn tijd ....
Ik hoop alleen dat de angst niet gaat reageren en dat we toch "gewoon" door leven met zijn allen.
Buiten wat er op het journaal gebeurd ,gebeurd er genoeg met personen om mij heen waar ik nu niet over ga vertellen omdat dat geen toegevoegde waarde geeft aan dit blog maar ik wens hun veel kracht toe de komende tijd.

Verder over mij ,als hoog gevoelig persoon komt alles flink binnen dus ik realiseer me dat ik er voor moet zorgen dat ik mijn rust pak.
In theorie klinkt dat erg goed, de praktijk wijst uit dat dat toch best lastig is op dit moment.
Mensen hebben op dit moment van alles te zeggen over mij ,wat ik moet doen of wat ik zeker niet moet doen...
Ondanks dat ik toch gewoon mijn ding doe, merk ik dat ik toch probeer uit te leggen wat mijn visie is en waarom ik dingen doe zoals ik doe.
Wat uiteraard niet echt geheel lukt ,want een mens is zo egoistisch of zo hardleers of denkt te weten dat .. dat ik over het algemeen boos en gefrustreerd raak .
Ik hoef voor diegene die weten wat lupus inhoud niet te vertellen dat stress een ontzettende trigger is...
En de lupus had al een opvlamming (nou ja wanneer is deze gestopt? Na de uitslag biopten weet ik nu dat ik ondertussen al meer dan een jaar met een opgevlamde lupus rondloop ,wat dan wel weer verklaard waarom ik niet opknap)
Dus verhoging en koorts is dagelijks hier ,ook de pijn is af en toe niet te harden en paracetamol is mijn beste vriendje op dit moment terwijl ik anti medicijn ben dus de nood is hoog!
Dus ik hoop dat de mensen rond mij heen eens ophouden met hun visie op mij te plakken ,hun gevoelens als ware de mijne te maken ,dan is dat alvast een stuk rustiger...


Wat ik ervan krijg is stress .kort lontje, wazig beeld ,lichtgevoelige ogen, pijnlijk lichaam en onrust....
Te hoop indrukken tegelijk dus...
O en ik krijg er hoofdpijn van... ;))


Dat betekent voor mij weer keuzes maken ,wie ik wel of niet rond mij heen wil hebben.
Dat wat niet zo belangrijk is of wie niet zo belangrijk is naast me neer leggen ,focussen op mezelf en de dingen waar ik mee bezig ben.
Diegene die het begrijpen snappen ook wel dat ik er effe minder voor hun ben en zijn er ook nog zonder verwijten als bij mij de storm weer wat gaat liggen ,de anderen die het niet begrijpen? Jammer dan!
De wereld zou er een stuk mooier uit zien als er minder gepraat word over ...en iedereen meer naar zichzelf gaat kijken, anderen met respect behandeld en in hun waarde laat maar niet alleen in woord maar zeker in daden!
Je hebt maar 1 leven en je weet nu niet of hij kort of lang mag zijn!
Je hebt vandaag maar niemand beloofd je morgen!
Stel dingen niet uit als veiligheid of onzekerheid, je wilt toch ook niet als je oud bent met spijt terug kijken op had ik maar....
Wanneer je focust op je eigen ikje in plaats van op anderen dan word de wereld een stuk beter, alleen naar anderen kijken en oordelen zegt meer over jou dan over de anderen...
Met andere woorden get a life!!!



Focus...neem ik momentjes...mediteer...doe aan yoga...ga een eind lopen ...Geniet!!!
Je gaat echt nog wel uit de bocht schieten zoals ik doe maar ik heb de basis al wel onder de knie.
Uitvoering laat soms wel eens te wensen over maar beter dan mijn best kan ik niet doen en het leven bestaat nu eenmaal uit leren en je bent nooit uitgeleerd ,je hebt nooit de absolute wijsheid in pacht ,ik ook zeker niet !

Relax en enjoy!!!
Je bent goed zoals je bent zolang je niet spiegeld aan een ander, die spiegel dat ben jij!!

xxx Ruth





Geen opmerkingen:

Een reactie posten