vrijdag 1 april 2016

Lachen om jezelf is gezond!



Het is zaak om in balans te blijven.
Met alles wat er om mij heen gebeurd en ook het verbouwen,werken en kortom alle stress die erbij komt kijken is het zeer noodzakelijk om in balans te blijven.
Ik stuiter van links naar rechts om te zorgen dat alle ballen in de lucht blijven en ik niks en niemand vergeet .
Dat is lastig en moet soms echt om mezelf lachen daarom.
Dat is het beste toch ? Don"t panic and keep on smiling ...
En lachen om jezelf is het allerbeste wat je kan doen!
Het is daarnaast ook zeer gezond dus win win situatie!!



Ik merk wel dat ik op dit moment echt ultra selectief ben in wat ik mijn aandacht geef.
Dat geeft niks, dat klinkt egoïstisch maar soms is egoïstisch het beste voor jezelf en ook dus weer gezond!
Om mij heen hoor het ik  zo vaak ..."ik heb eigenlijk niet de kracht om dit en dit te doen en het levert mij niks op maar doe het puur voor...".en jawel hoor dan komt die stretch en voelen we ons weer verantwoordelijk en moeten we van onszelf  weer sociaal gedragen...
Stelletje kudde dieren zijn we ....best lachwekkend toch?
Maar dat geld niet voor iedereen he want sommige zijn gewoon egoïstisch vanuit zichzelf , dat is weer een andere kudde .... ;))



We doen ons best en meer kunnen we niet doen.
Ik moest nu ook echt een momentje nemen om dit blog te schrijven ,de eerste van deze week haha ,ook dat is er een beetje bij in geschoten maar soms liggen je prioriteiten ergens anders.
Toch trots op mezelf want ik heb nu vanmiddag echt even tijd genomen om mijn haar te doen ,naar de fysio te gaan zodat ik weer wat rechter ben en brood voor mezelf gebakken.
Van het weekend zit dat er niet meer in ,morgen met mijn dochter naar Den bosch voor een beurs en zondag is het zover ...ladies run ...oeffff .lekker gepland na een dag beurs...niet echt en nog ontstekingen in mijn knieën en enkels dus dat werkt niet mee,ook het trainen deze week is erin geschoten ..ach..
Het is wat het is...
Paar weken geleden was het de route verkennen en ik merkte dat ik me door de meute liet mee slepen ,wat ik niet vol kon houden aangezien ik geen lucht had door verkoudheid en ook koorts had.
Buiten dat was het stralend weer en merk ik dat mijn lupus daar last van heeft .
Overgang winter -voorjaar is altijd een ding ,ieder jaar weer ....als die (rot) zon komt..



Er was 1 dame bij en die liet zich niet gek maken,liep rustig achteraan en die kon ik bijhouden ,zelfs nadat ik steeds moest stoppen om mijn neus te snuiten hihi.
Ik had zoveel bewondering voor haar ,dat heb ik haar ook gezegd op het einde .
Zegt ze :ik doe mee voor mezelf en niet voor de prestatie....
Ik dacht uhhh ja ik eigenlijk ook ,maar ik ben weer zo'n typje wat dan weer prestatiedrang krijgt en zich blijkbaar toch laat opfokken...
Dat was echt een eye opener weer voor mij en ik dacht inderdaad what the f... zo ga ik dat ook op de ladiesrun doen...lekker boeien welke tijd je loopt ,uitlopen is veel belangrijker.
Ik was echt oprecht jaloers op haar rust en balans...en dacht dat wil ik oooooookkk ;))
Loslaten dus en maar zien wat er gebeurd!
Let it go and go with the flow....



Ik wens jullie een heel fijn weekend, geniet en lach veel vooral om jezelf!!!

Veel liefs Ruth
p.s 6 april mag ik alweer naar het Erasmus naar de allergoloog. afspreken denk ik wanneer ik opgenomen ga worden...(zo geen zin in maar ja)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten