zondag 10 april 2016

The sky is not the limit



Pas je op? Denk je aan jezelf? neem je genoeg rust?
Allemaal lieve woorden van mensen rond mij heen die het goed bedoelen.
Iedereen weet hoe druk ik het heb op het moment.
In dit soort tijden verleg je grenzen en natuurlijk merk ik dat mijn lijf moeite heeft met herstellen ,ik heb echt wel enorm veel pijn en ook de Lupus laat zich zien.
Maar ik geniet ervan!

Echt?
Ja echt ! Als ik zie hoe mooi mijn tokootje word dan word ik daar blij van !
Te zien hoe je droom waarheid word is erg gaaf!
Ik heb er zin in!
Toegegeven het is erg vermoeiend maar we proberen de verbouwingstijd zo kort mogelijk te houden.
Natuurlijk had ik er langer over kunnen doen maar ik ben en blijf een type wat door duwt ziek of niet!
Dus zelf mee klussen ,alles bestellen ,sjouwen met platen ,ik doe het allemaal.
En over nog geen twee weken de opening.
Daarna zal het even inzakken zijn maar daar ben ik op voorbereid ,nou ja ik weet dat het komt ;).
Ik ben er van overtuigd dat alles op het gemakje ook niet werkt, in ieder geval niet voor mij want dan zou ik weer gaan ergeren aan traagheid .
Ik weet zeker en dat kan ik rustig zeggen na zo'n periode van ziek worden en ermee dealen dat het beste geneesmiddel lachen en je dromen volgen is ,je grenzen toch wat te stretchen...
Je krijgt er zoveel voor terug!


Het leven is eng ,alles draait om presteren, geld verdienen etc. etc.
Als je ziek word is het net of je niet meer meetelt .
Ik hoop dat ik daar het tegendeel  nu mee bewijs.
En weten dat je ziek bent en niet weet wat er boven je hoofd hangt geeft ook een zeker gehaast ,intenser genieten , je bent bewuster bezig met je dromen.
Het is zeker dat ik ooit doodga, net als ieder ander en mijn meest waardevolle les die ik heb geleerd van mijn ziekte is om van elke dag te genieten ,elke dag is een cadeau ,dat geld voor iedereen ,niemand belooft je morgen!(ook al ben je niet ziek)
Geniet van je dagen op de manier waarop je hem zelf indeelt en waarvan je genieten kan.
En als dat betekend dat je een hele dag moet huilen omdat alles zo klote is ,geniet er dan van!
Het lucht op en geeft weer kracht , dan kun je daarna weer van andere emoties en momenten genieten......

Liefs Ruth




Geen opmerkingen:

Een reactie posten