zaterdag 23 april 2016

Trots...


Ik ben zo verdomde trots op jou......
Zei mijn reumatoloog.
Ja maar zei ik ..ik ben echt niet lief voor mijzelf geweest hoor en als je weet hoe ontzettend vaak door verschillende mensen is gezegd..pas je op,is dit wel slim ,je ziet er moe uit, denk je aan je grenzen....
Voelde me bijna schuldig..dat ik iets deed wat niet goed voor me was omdat iedereen op mij liep te mopperen....en ja zeker heb ik last van de lupuswolf..ik voel hem hijgen in mijn nek....
Was zo bang voor deze afspraak..bloedprikken en de uitslag...

Hij keek me aan ...en zei wat? Welnee ik ben echt zo blij met wat je allemaal doet ,het feit dat jij je passie volgt en je dromen najaagt zorgt juist voor meer energie en enorm zelfvertrouwen .....
Jij moet niet achter de geraniums zitten want dan gaat het juist bergafwaarts,niet luisteren naar al die anderen maar je eigen gevoel volgen en natuurlijk heb je symptomen maar als je je zo voelt dan kun je ook dat aan...Ik wilde dat meer patiënten zo waren...

Gut ik voelde me zowat verlegen worden...ieder doet het op zijn manier maar jeetje wat een compliment van hem en het gaf aan dat het vertrouwen in hem dat ik bij de juiste dokter voor mij zit ,juist was...
Niet omdat hij complimenten geeft maar dat hij mij juist stimuleert om gewoon te doen wat ik leuk vind...

Hoe is het met je knieën?
Uhm ja die zijn op en af ontstoken ..maar weet je nog wat ik wilde gaan doen?
Ja de Ladiesrun zegt hij.
Ja klopt en die heb ik uitgelopen...in het snikhete zonnetje...
Nou toen werd ik nog verlegener want jeetje wat was hij trots.
Grappig dat je het zelf zo niet echt ziet of voelt op dat moment maar dat zo'n dokter jou wel dat gevoel kan geven...

Ehh en dokter en mijn bloedwaardes???(Ik hoef niet te vertellen dat ik daar niet erg gerust op was want ik weet zelf ook wel dat ik al weken over mijn grenzen heen ga)
Nou die zijn GOED! uhhh pardon herhaal dat even? Nou die zijn goed! En niet goed in de zin van de waardes van iemand zonder Lupus maar alleen gericht op mij was ik niet enorm naar beneden gedonderd in waardes...
Ik was uiteraard ontzettend blij...(maar mag ik ook even een kopie ervan??) ;))
Ik kreeg zelfs een maandje extra wachten erbij, ipv 3 mnd hoef ik pas over 4 mnd terug....


Ja dat was eigenlijk best een opluchting en gaf veel blijdschap ! Daarna ging ik weer in vliegende vaart verder.
Komt er een naklap? Ja dat verwacht ik wel maar stiekem hoop ik dat het meevalt...
Mijn heropening van mijn bedrijf is geweest gisteren en was een succes en nu volop aan het werk want de afspraken stromen binnen ,wat superleuk is !!
Follow your dreams en keep the spirit!
Fijn weekend
Liefs Ruth xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten