woensdag 27 april 2016

Neus op de feiten..........alles is toch een beetje anders...


Een enkel moment
in de tijd geëtst,
fel schijnend
als een ster
aan een middernachtelijke hemel,
een eeuwigheid,een ogenblik,
een miljoen jaren
samengebald in een moment
waarop alles stilstaat 
en het leven explodeert,
in oneindige dromen
en alles is veranderd
voor altijd ,
in een oogwenk.


.....

Soms word je met je neus op de feiten weer eens geduwd of je wilt of niet , dat alles toch anders is geworden dan voordat ik ziek ben geworden.
Dat is oke maar ook soms toch weer effe slikken maar heey ik ben ook maar een mens he!
Ik mag nog niet mopperen na de hectische zware weken en de heropening, zondags even een soort terugslag gehad met koortsaanvallen en naar het schijnt ijlen maar maandag en dinsdag weer gewoon gewerkt en veel ook.
Vandaag was het koningsdag en dat werd een soort ontstressdag .


Ik had al sinds mijn verjaardag in januari beloofd te gaan zwemmen maar vanwege de lupus uitslag zag ik dat niet zitten maar today was the day .
Nog niet geheel vlekvrij maar allee belofte maakt ....
Dus op naar centerparcs in belgie aangezien dat ons favoriete zwembad is .
Maar helaas was het ...weer , het lijkt wel herfst dus nog meer mensen bedachten dat ..
We hadden een leuk zit plekje gelukkig en het feest kon beginnen.
Eerlijk is eerlijk de kids hebben het naar hun zin gehad .
En ik ? Ik ook maar mijn wolf dacht er anders over .
Ten eerste was het voor het eerst dat ik echt rust had dus ineens niks doen was ook al een klap hihi.
Maar het was benauwd daar .. Niet normaal ! Veel mensen ook .


Nou is bv een sauna een no go voor mij aangezien dat dodelijk kan aflopen.
Lichaamstemp op die manier verhogen zet het immuunsysteem in werking met alle gevolgen van dien.
Zo ook infrarood verboden is maar zo'n zwembad dat moet toch kunnen?
Nu weet ik wel dat ik het altijd al benauwd heb gevonden in alle zwembaden maar vandaag merkte ik voor het eerst dat mijn lupie in de gang werd gezet ... Ik kon het gewoon volgen hoe alles in de gang werd gezet.
Ik had het erg warm en werd steeds warmer en benauwder, dan ook last vd longen, verder werd ik misselijk , hartbonzen en duizelig.
Zo niet fijn... Maar ik kon rustig blijven gelukkig ...
Daarna en dat was echt heel apart werd mijn lijf aan de buitenkant ijskoud , heel mooi om te zien dat je lichaam er alles aan doet om het zelf te reguleren maar goed kan het ook niet zijn van heet naar ijskoud terwijl het daar erg warm is.
Het was een aparte ervaring.
Ik heb  het zeker wel uitgehouden tot eind vd middag. Al merk je dat je compleet uitgeput raakt en liefst zou willen gaan slapen.
En nee ik heb maar even gezwommen en verder braaf mensen bekeken en zelfs een boek gelezen!
Nu thuis moet ik maar eerst lief zijn voor mezelf, op tijd gaan slapen want heb al
gezien dat ik lupusuitslag heb gekregen .
Ik ben ook echt doodmoe , keelpijn en algemeen blehhh.
Maar komt goed ! Gewoon effe pamperen en chill en ik ben weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat het toch anders is dan voorheen...

Ook daar gegeten , ik alleen wat frietjes want gv kennen ze daar niet en helaas rommelen mijn darmen daar ook wat van dus het was niet geheel veilig.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo'n park daar niks mee doet want ik ben echt de enige coeliaak niet !
Dat eten is wel soms een dingetje maar ik merk dat ik daar wel wat relaxter in ben , tja dan eet ik gewoon wat als ik thuis ben , so what , als de rest maar lekker eet dan ben ik al happy .
Het zwemmen zal ik ook niet laten maar wekelijks mijn lijf in de roulette zetten lijkt me geen goed idee !
Maar heey ik laat mijn fun ( en dat van mijn kids )niet afpakken door de wolf ... No way!!!
Ik jaag hem wel weer weg! :))
Ik kick zijn ass!!


Liefs Ruth xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten