dinsdag 9 februari 2016

Compassie ....


Compassie met jezelf dat is iets wat ik echt moet gaan leren , focus op jezelf zonder druk van anderen of buitenaf!
De neiging is altijd om toch maar  voor een ander te zorgen en niet voor jezelf.
Slechte zaak eigenlijk maar o zo menselijk.
Ik vond dit via internet en dit ga ik echt proberen :

VANAF VANDAAG LEEF IK NAAR MIJN HART...EN DAT DOE IK DOOR:  

Iedere dag minstens een half uur iets te doen wat ik écht leuk vind...wat mijn hart blij maakt en me de tijd doet vergeten 

Iedere dag minstens tien minuten gewoon te Zijn en niets te doen...en te beseffen dat elke weerstand die ik dan voel mijn ego is dat me van mijn hart gescheiden wil houden, omdat het me het gevoel wil laten houden dat ik nooit goed genoeg ben   

Me bewust te worden van wat ik allemaal doe en niet doe ik mijn leven 

Mijn intuïtieve ingevingen te respecteren en op te volgen...omdat mijn onderbewuste prima weet wat goed is voor mijn Ware Zelf 

Tijd te maken voor meZelf...Gewoon omdat ik het waard ben 

Stoppen met oordelen over wie of wat dan ook...omdat dat me juist verder van mijn hart verwijderd 

Mezelf op de eerste plek te zetten...niet uit egoïsme maar vanuit een gezond gevoel van eigenwaarde 

Dankbaar te zijn voor wat er in mijn leven is en is geweest....omdat dankbaarheid een zuivere trilling is die mijn hart meteen ontvankelijker maakt  voor de kosmische hulp van de engelen 

Te beseffen dat ik op het juiste moment op de juiste tijd en op de juiste plaats ben

Te beseffen dat het NU het enige moment is waarop ik naar mijn hart kan gaan leven....en dat als ik meer naar mijn hart wil gaan leven, ik andere dingen zal moeten doen als ik deed....omdat ik anders blijf krijgen wat ik kreeg 

MeZelf te omarmen en van meZelf te houden...gewoon...omdat ik het waard ben om er te ZIJN ❤❤

 

Makkelijker gezegd dan gedaan maar zonder proberen weet je het niet . 
Ik merk dat ik vaak twijfel aan mezelf : doe ik dit wel juist , mag ik dit wel doen , hoe voelt een ander zich eronder . Terwijl het eigenlijk moet  zijn : ik doe het juist , ik mag dit doen , hoe voel ik me eronder. 
Tijd kost het en ik wil die tijd maar krijg ik die tijd? 

Gisteren bedacht ik ineens ik mis motorrijden ... 
Heerlijk vond ik dat , helm op je hoofd , en weg rijden op de motor , wind door je haren , dat gaf altijd een gevoel van rust , even gas geven en alleen zijn met jezelf en de motor .
Heerlijk was dat maar nu niet meer verantwoord als moeder .
 

Werken geeft ook rust en ontspanning .
Lekker zen zijn in mijn eigen toko en genieten van mijn werk , mensen mooier maken .
Er komen een hoop cursussen aan en ook beurzen , die ik ga volgen/ bezoeken .
Ook komen er zeer interessante dingen aan wat gaat over Lupus .
Ook daar wil ik graag naar toe . 
Verder komen de verjaardagen vd kids er aan ..
Druk druk druk! 

Het weer op dit moment doet geen goed aan mijn lijf ,werkelijk alles doet zeer , wat ook hopen energie kost . 
Zoals het stormt buiten , raast de pijn door mijn lichaam .
Gruwelijk veel pijn......
Slapen is ook een vak apart op dit moment . 
Pijnstillers innemen behalve paracetamol is ook nog steeds geen optie helaas , dus uitzingen maar en hopelijk snel beter weer !
\


 

Morgen heb ik  de telefonische afspraak met de allergoloog , het zal mij benieuwen......
Word vervolgd ...

 


1 opmerking: