dinsdag 2 februari 2016

Time for a little bit silence , time to think and heal ...


Time for a little  bit silence ...
Time to think and heal......
What broken is ,must first be fixed......



Soms moet je echt een stapje terug doen , terug trekken in jezelf ..
Je eigen ik is immers de enige waar je echt op kunt bouwen en vertrouwen.
Met alle stormen op dit moment is het noodzaak om dicht bij jezelf te blijven .
Wanneer je je open stelt word je keer op keer teleurgesteld .Dat zijn keiharde lessen!
Beslissingen worden voor je genomen alsof ik niet voor mezelf kan denken.
Anno dit tijdperk, dit snelle tijdperk merk ik dat normen en waardes ook verschuiven , waarom nog moeite doen voor iets of iemand als iets anders of iemand anders een klik van je vandaan is ,snel inwisselen is het motto schijnbaar. Weinig tot geen moeite willen doen!
Snelle verbintenissen, oppervlakkige verbintenissen , kliko maatschappij , als je iets niet bevalt dan klik je het weg of gooi je het weg , de macht over een ander is dan behoorlijk groot.


Die verschuiving merk ik ook bij mijn kinderen , alles via een app waarbij geschreven tekst altijd anders over komt dan je wilt of als iets niet goed gelezen word is ook de beer los , ruzies zijn snel geboren maar langzaam uitgedoofd want praten , echt praten dat word niet gedaan .
En wat dacht je van wel berichten lezen masr niet terug reageren.... Totaal respectloos ! Je maakt de ander daarmee zo klein, zo kapot want die kan je zien dat je online of het gelezen hebt .


Praten en kunnen luisteren is ook een vak apart .
Nee dan liever de snelle oplossing .. Kliko in.
Waardoor de ander onherstelbaar beschadigt word en moeite heeft met weer opnieuw op te krabbelen.



Respect is soms ook ver te zoeken , kijk maar in een winkel , waar je vroeger van je baas op je kop kreeg omdat je een klant niet netjes groette,  is niet begroeten of heey normaal .




Ik voel me soms abnormaal dat ik hecht aan normen en waardes en echt praten
Ik pas niet echt in deze kliko maatschappij of de egoistische ik maatschappij .
Een lief wijs iemand die ik heb ontmoet tijdens mijn werk zei mij hierover dat de wereld wel terug zou veranderen , dat wij de gevoelige en de bloemenkinderen in aantal zouden toenemen zodat er weer ruimte komt voor begrip , praten , echte vriendschap , echte liefde en vooral respect !
Ik hoop echt dat ze gelijk gaat  krijgen ! Ik hoop het van harte !



Opdracht van mijn huisarts is om meer aan mezelf te denken ,hij maakt zich echt zorgen en dat ga ik opvolgen want zo snel maakt hij zich geen zorgen...

Eerst :
Time for a little  bit silence ...
Time to think and heal 
To fix what is broken....



Even weg van al het snelle internet , a break van facebook .. Degene die het echt willen , weten mij wel te vinden in real life of per foon !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten