zaterdag 13 februari 2016


  
Fabulous with Lupus......

Dat is het doel natuurlijk, ondanks alle ellende gewoon er goed uitzien, al dan niet met behulp van hulpmiddelen zoals make-up en kleding etc.
Grappig ,nou ja grappig is het niet maar nu de SLE volop in actie is dat er nog tegen je word gezegd dat je er goed uitziet ,nou dat is toch super!!



Op dit moment heb ik al een hele poos verhoging en zeer regelmatig koorts..
Dit gegeven en het feit dat ik geen griep heb ,samen met veel pijn in mijn lijf ,benauwd etc etc maakt dat de huisarts me nog meer in de gaten houd, bloed onderzoek is al geweest en was wel redelijk oke ,maar hij en ook ik weten dat juist bij Lupus bloedwaardes niks zeggen over wat er in je lijf gebeurd.
Op dit moment denk hij aan een ontstoken hartzakje.
Maandag weer terug naar de huisarts, zouden ze ook aan kortingen doen bij vaak komen ??? ;))

 
 

Pericarditis


Pericarditis is een ontsteking van het hartzakje. Dit is een aandoening die zowel chronisch als acuut voorkomt. De behandeling van pericarditis hangt af van de oorzaak van de aandoening.
Het pericard of hartzakje is een stevig dubbel vlies rondom het hart. De binnenste laag is vergroeid met de hartspier. Tussen de twee lagen zit een kleine hoeveelheid vocht, waardoor de lagen gemakkelijk langs elkaar glijden. Het hartzakje beschermt het hart tegen infecties en overbelasting. Pericarditis is een ontsteking van het hartzakje
 

 
 
De allergoloog heeft overigs woensdag nog gebeld en met een hoop vijven en zessen moet ik dus met spoed naar de dermatoloog in het Erasmus toe, vgl maandag mag ik al ,de brief is inmiddels binnen.. 
 
 
Dus wat betreft de medicijnen  en waar ik allergisch voor ben dat is dus nog steeds niet duidelijk, als hij wil kijken of ik allergisch ben voor antibiotica ben dan moet ik drie dagen in het Erasmus opgenomen worden en dan kunnen ze het toedienen .
Dat was hij nog niet van plan ,eerst dermatoloog en dan zien we verder , dus niet erg geruststellend voor mij dat ik nog niet weet op welke medicijnen ik precies reageer .
Hij zei dat het ook kan komen door jawel de SLE......
 

Verder een druk weekje gehad met werken en ook met andere plannen en vooral een vol hoofd hebben.
Wel heb ik ook tijd gemaakt voor leuke dingen ,vriendinnen opgezocht en lekker gekletst, ook erg belangrijk!
Want de vraag zal altijd blijven wat staat me nog te wachten..


We blijven gewoon maar positief, mezelf goed in de gaten houden en vooral leuke dingen doen.
Vandaag lekker met mijn dochter naar de stad geweest ,een hoop lekkers gebakken en genieten van the little things!
Een vraag die ik ook steeds krijg is het te genezen?
Nee het is niet te genezen ,ze zijn nog volop zoekende naar oplossingen maar tot op heden zijn er geen medicijnen voor dus goed voor jezelf zorgen is het motto!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten