maandag 29 februari 2016

Luister,oordeel niet ............



Het grappig is of eigenlijk niet grappig als je hard met jezelf aan de slag bent,
op jezelf focust en bezig bent met het leven op een leuke manier te zien dat je dan ook weer beoordeeld word, iedereen heeft een mening ...


Net of het beter is dat je er zelf niet uit komt en dat het voor de ander blijkbaar veel beter is als je in het negatieve zit want ja daar kunnen we toch wat mee als mens?? Want tja we kennen altijd wel iemand of hebben het zelf meegemaakt dus zoals het voor die of voor je zelf was zo moet het dan vast ook wel bij mij zijn...ja toch?


Moeilijk he ,echt luisteren?
Niet horen wat ik zeg? Maar alvast invullen dat het daar of daar aan ligt en of ik vaak genoeg zeg hoe onzin dat is dan vooral blijven in je eigen "gevoel" want ja jouw gevoel weet schijnbaar alles van mij ...not!!!
Zipp it eens een keer dicht die mond en...


Maar luister dan ook echt....

 
Want ik luister namelijk niet naar jou ...Ik erger me alleen aan het feit dat je mij dus echt niet kent!!!
Het is mijn leven ,mijn beslissingen en mijn keuzes ,wat je er ook van vind.


Ken je deze gevoelens?
Frustrerend he want ik denk dat we allemaal dit regelmatig tegenkomen in ons leven..
Mensen die niet verder kijken dan hun eigen ik en problemen ,die ieder gesprek weten om te buigen naar hun eigen ikje plus problemen uiteraard...
Ik denk dan maar altijd...
 
Juist dan had ik een afstandsbediening ,lekker handig voor dat soort mensen..
Maar niet voor mij...ik ga mijn eigen weg .
 
En ja hoor ,ik geef toe..
Ik ben best wel veranderd de afgelopen jaren ..
 
 
Zoveel gebeurd en dat valt niet bij te houden maar als ik er niet in blijf hangen waarom een ander wel?
Gewoon omdat deze je oftewel niet  kennen of al die tijd niet goed kennen...
Soms gebeurd er ook het totaal onverwachte en andersom.
Mensen die je niet echt kennen maar waarmee je wel op die lijn ligt ..
 
 
Hoe mooi is dat ,ook heb je en dat zijn er echt niet veel hoor ,mensen die je al wel lang kent en met je mee zijn gegroeid, die jou wel op waarde schatten en inzien dat de schakeling die je op dat moment maakt een positieve is ,die vertrouwen op de intuïtie van Ruth ,die zien dat je groeit ...Lessen leert en zeker wel eens op mijn b..val maar weer opkrabbel......
 
 
 
 
Ik weet wat ik doe dus laat me mijn stappen nemen die voor mij goed voelen, en stop met oordelen.
Als iedereen daar nou eens een klein beetje mee zou beginnen ,zouden we dan geen mooiere wereld hebben?


Sta vandaag eens even stil en denk eens goed na over jezelf, wat kan jij zelf doen om jezelf de betere jou te maken, wees niet bang voor fouten want die maken we allemaal!
Stop nou eens met rennen door de dag en neem 5 min de tijd om eens even jezelf de tijd te geven .
Doe dat iedere dag en kijk wat voor inzichten er op je af komen...
Blijf niet hangen in een gewoonte maar blijf jezelf uitdagen ,probeer nieuwe dingen maar wees vooral lief voor jezelf, verzorg goed zowel je buitenkant als binnenkant !
Ja ook de buitenkant want degene die roepen het draait alleen om de binnenkant die weten niet waar ze het over hebben, in principe hebben ze gelijk voor een gedeelte maar als ik naar mezelf kijk haal ik ook vertrouwen uit mijn buitenkant dus doe ik alles wat ik (!) leuk vind of nodig vind voor mezelf ,mijn eigen ego ;))
In het heetst vd strijd van mijn ziekte lag dat weleens op zijn gat even maar ziek zijn laat ook sporen na en jaaaaaaa degene die mij echt echt kennen weten dat ik uiterlijke verzorging altijd belangrijk heb gevonden en vind dat nog steeds!

Have een nice day ,enjoy the sun en neem die 5 min echt!!!
Veel liefs!!!!!!

 
 
P.S voordat er weer iemand een snel oordeel heeft dat dit een persoonlijke aanval op iets of iemand is ,nee hoor vgl mij is het een onderwerp waar meer mensen tegen aan lopen......;;;;;;;))))))))

 

1 opmerking:

  1. Ieder mens, groot of klein is uniek.
    Of ze nu gezond zijn of ziek.
    Ieder mens wil gehoord en gezien worden, maar niet veroordeeld.
    Adem in...adem uit...en luister naar je innerlijk weten

    BeantwoordenVerwijderen