zaterdag 21 mei 2016

De week van tegenstellingen.....

Wat een week ... En de week is nog niet  voorbij...
De week vol tegenstellingen , ups en downs ....
Er gebeurd zoveeeeeel ongelofelijk .
Ik was al aan het begin van de week de dagen kwijt ..
Kreeg het niet meer recht gebreid in mijn bol .
Net alsof je soort alzheimer hebt , de focus is weg en je vergeet een hoop , echt een rot gevoel al begrijp ik dat mijn lichaam dat doet om mij te beschermen tegen alles van buitenaf en worden systemen tijdelijk lam gelegd , ook lichamelijk is dit een bar en boze week ... Ik loop steeds te duizelen , werkelijk alles doet auw , zelfs dingen waarvan je denkt dat kan toch niet?
Jawel hoor het kan ...
Een opdonder , geestelijk en lichamelijk en de lupus heeft het naar zijn zin ..
Bah wat een klote week en toch ook weer niet  want er gebeuren ook mooie dingen..
Het aller vervelends is denk ik dat ik heb moeten besluiten om stappen te nemen tegen het stalken van een  persoon , ik geef er geen moer om om aangifte te doen maar dat houd ook in dat je weer gaat spitten en herbeleven van het verleden en wetende dat dat mede de oorzaak is geweest dat ik vier jaar geleden onder uit ben gegaan , ja dat is heftig maar i did it , ik heb de spoken van het verleden aangekeken en nu zal de politie en de tijd zijn werk doen..
Ik heb nog meer spoken herbeleefd uit het verleden , ik heb nl doordat een vriendin nu in hetzelfde schuitje zit als ik jaren  terug , haar mogen ( en dat doe ik met liefde) helpen om door een situatie te komen waarbij er een levensgrote spiegel voor mij neus stond en ik mezelf goed herkende van toen , daar waar ik toen zelf door een vriendin ben geholpen mag ik nu een ander helpen en dat is dubbel want ik vind het superrot voor haar natuurlijk maar aan de andere kant kan ik ook zo zien van hoe diep ik zelf ben gekomen en hoe goed ik nu sta .
De vriendin die mj toen heeft geholpen heeft nu zelf een moeilijke tijd en ondanks dat ik weinig kon doen heb ik toch geprobeerd er te zijn en van redelijk  dichtbij mogen neemaken hoe mooi ook een   afscheid kan zijn.
Ondanks alle verdriet en dat er meer is na de dood daar was ik al van overtuigd en nu krijg je daar speldekopjes bevestiging van , mooi!!
Tegelijker tijd was mijn oudste jarig dus ook dat gaat dan gewoon door , ik heb het gered , vgl mij had ik alle boodschappen en alles wat ik nodig had , al viel het af en toe niet mee en neeeee geen lijstje gemaakt haha .
Dus een aparte week ... Mixed emotions en blijf dan maar rechtop staan ... Geprobeerd om links en rechts af en toe rust te pakken en effe een mindset te doen maar ook dat word vaak niet gegund .
Dan heb ik zin om  overal tegenaan te schoppen en een enkeltje onbewoond eiland te boeken want overprikkeld betekend rust nemen en als je die niet krijgt of kan nemen dan krijg je een opgesloten fluitketel syndroom ...
Niet leuk voor niemand ...
Maar zeker niet leuk voor mezelf of mijn lijf ...
En de drukte is nog niet voorbij want vanaf volgende week ga ik trainingen volgen en het erasmus komt eraan ... Echt zo geen zin in in die testen...maar wat moet wat moet en fingers crossed .
Ook deze week iets gedaan wat niet op mijn bucket lijst stond maar wat een familie uitje was en dat was een rondvaart in een luchtballon, nou gooi mij maar uit een vliegtuig , het was mooi om een keer mee te maken maar dit was eens en nooit meer ...
Zo stuiteren we de dagen door ....
Deze keer de blog niet vergezeld met plaatjes want dat hoort voor mij niet bij deze week maar ik sluit af met een mooie tekst :

Het gevoel

Heb je wel eens het gevoel gehad
Gevoel dat niks meer doet
Gevoel dat je het zat bent 
Gevoel dat je het niet op kan geven
Gevoel van liefde maar ook van pijn
Gevoel van vreugde maar ook verdriet
Gevoel van rust maar ook die van onrust 
Gevoel van geruststelling maar ook die van angst
Het gevoel waarmee je denkt maar ook niet kan denken
Het gevoel dat alles in beslag neemt

Ben benieuwd of er iemand zal zijn
Iemand die het gevoel kent
Iemand die voelt wat het gevoel is
Hoe het voelt om het gevoel te dragen

Mensen denken dat ze die gevoel weten 
Eigenlijk is het geen gevoel om te weten
Het is een gevoel dat specifiek is voor mij 


Liefs Ruth xxx
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten