woensdag 25 mei 2016

Wie vecht kan verliezen,wie niet vecht heeft al verloren....






Na zo'n week kun je verwachten dat je een beetje moe bent , niet gek toch ?
Oftewel extreem moe aangezien moe zijn er altijd bij is .
Wel heb ik het hardlopen weer opgepakt en loop weer braaf 3x in de week 5 km .
Dat gaat gelukkig prima en een mooie manier om je koppie leeg te maken .
De dagen van hot naar her vliegen zijn nog niet  voorbij , al focus ik me vooral op de belangrijke dingen en op mezelf en de mensen die het goed met mij voor hebben.
Nog steeds bots ik er tegen aan dat veel mensen niet zijn zoals ik denk dat ze zijn.
Ik geloof niet dat dat aan hun ligt maar meer aan het feit dat ik geneigd ben om altijd het goede in iemand te zien of als ik de mindere kant wel zie weet ik zelfs dat nog recht te praten met begrip voor de ander zodat ik mezelf tekort doe en met mezelf in de knel kom want het feit dat je het goed weet te praten oftewel begrip voor de ander kan opbrengen daar waar ze het zelf niet eens kunnen uitleggen of begrijpen gaat ten koste van jezelf , ze gaan over je grenzen heen en het kost bakken energie .
Er kwam van de week ineens een zin in me op en die heb ik gelijk op fb geplaatst :

 Als de mist optrekt en je een heldere blik krijgt dan pas zie je de mensen in hun naakte aard ....

En ik geloof wel dat dat enorm de waarheid is ...
Ik moet af en toe die mistige bril eens afgooien en helder kijken .
Kost stukken minder ergernis en bakken minder energie...

Ik probeer maar gewoon zoveel mogelijk de leuke dingen te doen , lekker werken , leuke actie met tatoeëren gedaan en ik zet ook belangeloos pmu voor een dame die kanker heeft gehad .
En nee niet om schouderklopjes te krijgen, ik zet hiervan ook verder niks op mijn bedrijfs fb maar ik doe dat omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het goed voor mijn ziel is .
De wereld draait al genoeg om euro's  en begrijp me goed je moet geld verdienen hoor om in je onderhoud te kunnen voorzien maar als je dan af en toe dit soort dingen kunt doen is dat mooi .


Vandaag was de gevreesde erasmusdag , waar ik super van in de stress was , de weg er naar toe gelukkig afleiding maar zodra je daar bent bam daar kwamen de zenuwen ...
Nadeel is dat ze niet voldoende uitleg geven van te voren of je komt daar en het gaat toch weer anders ...

Ik heb nu testen gehad door middel van inspuiten met naald onder de huid . Ik kan je melden dat gaat weinig zachtzinnig . Eerst gaan ze histamine inspuiten , word je weer weggestuurd 15 min en dan pas gaan ze verder . Ze hebben drie verschillende medicijnen getest en dat in drie sterktes , ze beginnen met de zwakste en dan weer 15 min wachten  en zo verder .... Wel hadden steeds contact met de allergoloog en gaven ze aan dat er artsen dichtbij waren ( fijn en zeer geruststellend 🙄)
Na de histamine werd ik al duizelig en niet echt heel lekker dus gauw drinken en koek ..
Na de rest van de testen was het niet veel beter ...
Op 1 heb ik sowieso gereageerd , dat was duidelijk maar voor de rest zag het er goed uit volgens de verpleegkundige .. Waarna ik aangaf dat ik een onvoorspelbare ziekte in het bezit had en dat het voor mij nog afwachten was...
Dat mijn lijf reageerde was duidelijk , er zat daarna geen ml energie in mij ...

Zijn nog wezen lunchen maar  eigenlijk was ik te moe en niet lekker ..
Ik ben dan ook in slaap gevallen in de auto en degene die mij kennen weten dat ik juist nooit in slaap val en als dat wel zo is dat mijn lijf echt op is .
Dus ik wacht nog af wat er verder gaat gebeuren want mijn lijf is duidelijk in de stress..
Niet meer te veel doen en veel rusten is een moetje nu ...
Morgen moet ik nl fris en fruitig naar een training , een eind hier vandaan ..
Voor nu effe een rustmoment en morgen hopelijk gaan met die banaan en hopelijk niet mijn lijf onder de lupus ....
Keep the faith al is dat soms moeilijk
Ik probeer soms dan meestal zoveel mogelijk te doen zodat ik het emotionele stuk in mij kan wegduwen maar dat werkt als een boemerang .
Ergens op een willekeurig moment zal ik er toch mee moeten dealen , dat doe ik door rust te nemen en dan weer in balans te kunnen komen.
Ik sluit me even af van alle indrukken en deal alleen met mijn eigen gevoel .
Daarna kun je weer verder ...

Neem jij ook verantwoording voor jouw keuzes?
In tijd van spanning zorg ervoor dat je ergens van geniet of moet lachen, lachen is de hoogste trilling en verdriet de laagste , door plezier verbreek je de spanning en dat is veel beter voor lichaam en
geest !
Wees niet te hard voor jezelf , wees lief , wees mild !
Veel liefs Ruth



Geen opmerkingen:

Een reactie posten