dinsdag 22 december 2015

En we gaan weer verder.......op naar de diagnoses.....

Dit is een voorbeeld vd vlekken en deze zaten op heel mijn lichaam ,ook in mijn gezicht.
rood, grillig en met een wit raar waasje erover ,lijkt of de plek vervelt maar is niet zo,

 

Terug van de vakantie weer naar de huisarts,

Let wel al drie diagnoses verder en ik had na de eerste diagnose al het woord lupus laten vallen maar dat kon het niet zijn vgl de huisarts maar als je in angst en paniek bent dan is internet je beste en slechtste vriend ,ik zat weliswaar niet meer zo extreem te google maar ja die vlekken zaten mij wel dwars en dat het met de zon te maken had was voor mij wel duidelijk...
Uh dokter ??? nu geeft u weer een andere diagnose ,is het niet tijd voor de dermatoloog ,nu ondertussen???wat overigens al heel wat was dat ik dat vroeg want ondertussen door mijn vele bezoeken en het steeds horen zit tussen je oren daar word je niet echt zelfverzekerd van zeg maar....

Dus op naar de dermatoloog ,een heel fijn iemand die veel knowhow heeft en tot op de dag van vandaag ben ik super blij met haar ,vertrouw haar volkomen en ze heeft het steeds goed gehad en na alle ellende die ik heb gehad is dat een hoop .
Ik kwam binnen ,deed mijn verhaal en tja ze zei gelijk dat is huidlupus ,ik weet het zeker...
er werd nog een biopt gedaan om het zeker te weten, twee  flinke gaten waren dat en nu nog zijn het littekens.

 
 
Aangezien mijn vermoedde bevestigd werd en ik al veel erover wist heb ik in de auto terug behoorlijk gehuild.... week later kreeg in een telefoontje waarin bevestigd werd wat zij dacht : cdle huidlupus,
(uitleg staat onder het kopje Wat is Lupus) Je hebt ook een variant waar de vlekken geen littekens blijven ,helaas heb ik weer pech en heb ik de variant waar de vlekken littekens blijven,het duurt ook maanden voordat de vlekken minder heftig zijn.
Dus op naar de reumatoloog ......
Voordat ik daarna toe ging liet ik mij nog steriliseren mt de essure methode(wat dat is staat in het kopje wat is essure) achteraf had ik dat nooooiiit moeten doen maar ik zal daar een apart blog voor maken

Dus op naar de reumatoloog, die wat testen bij mij deed en onderzoeken en kreeg nog een diagnose cadeau want ik had echt enorm veel pijn in mijn lijf al maanden , uiteraard kreeg ik daarover te horen stress .burnout etc maar het bleek chronisch pijnsyndroom te zijn ,dat is feitelijk hetzelfde als fibromyalgie maar omdat ik lupus had en dus een auto immuunziekte mag je het zo niet noemen blijkbaar, maar dat legt wel wat makkelijker uit aangezien fibromyalgie mensen vaak kennen .
Al word daar vaak lacherig over gedaan of dat niet bestaat en zelfs mijn huisarts gelooft daar niet in ,ook al heb ik een officiƫle diagnose vd reumatoloog.

Maar ja in mijn zoektocht en het zien van artsen zie ik een hoop arrogantie en daarom wil ik alleen artsen rond me heen waar ik me prettig bij voel ,die eerlijk zijn maar ook duidelijk en tijd voor me nemen ipv mij te zien als nummer.
Deze reumatoloog is ondertussen uit het zh verdwenen en naar Roosendaal maar ik blijf zeker weten bij hem.
O en niet onbelangrijk ,ik heb geen hoge pet van het ziekenhuis in Goes dus ik zit met bijna alles in Bergen op Zoom en mt niks in Goes,al ben ik daar wel beland maar daarover later meer.

Dus dat was de Reumatoloog en nu wist ik dus dat ik niet gek was en er wel degelijks wat met mij aan de hand is en dat dat al die tijd in mijn lijf rondspookte, vaak popt een auto immuun op na een trauma, nou ik heb genoeg meegemaakt maar of dat het is of dat het een verhaal vd kip en het ei was omdat later pas bleek dat ik nog een auto immuun ziekte had ..i don"t know......

Na de reumatoloog en mijn diagnoses dacht ik oke nou nu weet ik wat ik heb dus nu op naar een psycholoog om het te leren aanvaarden en een plekje te geven ...
maar oboy had ik dat maar niet gedaan.....'
Daarover in mijn volgende blog meer ......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten