maandag 21 december 2015

Vervolg van het rare jaar ...

Zo keutelde de tijd door ,de tietze werd door de huisarts tietze xl genoemd, ik verdiepte mezelf erin via de tietze vereniging maar ook via een tietze fbgroep , man man man wat deed dat pijn, ik vond herkenning bij anderen gelukkig maar ook een nadeel is dat er een hoop stress bijkomt van mensen die in paniek zijn . inmiddels gebeurde er ook vanalles in het gezin en toen er wat gebeurde wat ik niet meer kon handelen op dat moment kreeg ik vd huisarts een rustgever alprozalam'
die heb ik geslikt met moeite dat dan wel en jeeee wat werd ik er suf van.
Je kunt je voorstellen dat de druk op mijn borst en pijn en wetende dat er iets niet pluis was in mijn lijf dat dat een hoop angst gaf, ook was er in mijn omgeving een moeder met jawel drie kids van de leeftijd vd mijne die ineens kanker bleek te hebben en net overleden was en wat maakte dat indruk en angst ,tel op samen met de tietze en het gebeuren van mijn vader (had nl nooit iets en nu kwam het besef dat ook mijn ouders sterfelijk zijn) nou plaatje was compleet.....

Ik ben yoga gaan doen en reiki.

Ik voelde van alles en was gewoon bang dat ik ook iets van kanker had dus ik heb een bodyscan laten doen, je krijgt dan plakkers en metalen plaatjes en je word dan doorgemeten ,daaruit kwam niet veel behalve pijn gebied borst (tietze) dat had een geruststelling moeten zijn maar ik kreeg flesjes mee en ik dacht dat dat vitamines waren maar was iets homeopathisch ofzo en maakt dingen los...ook moest ik ontgiften.........
noooouuu dat heb ik geweten ,poehee ben daar vlot me gestopt(die druppels) maar ik heb er dagen van in mijn bed gelegen ,zoveel angst en paniek ,te gek voor woorden, ik moest nog meer ontgiftingspillen nemen want daar zou ik energie van krijgen maar echt niet ,ging echt niet goed....
Ook vreselijk moe. dat was weer een les geleerd ,nooit zomaar iets gaan slikken ,ik was er al voorzichtig mee en ook al doet het gros er goed op ,ik ben een aparte ,weer bewezen...

Toen ging ik onder de zonnebank...kreeg allemaal vlekken ,echt heel raar ,
Kreeg vd huisarts diagnose dat het vd bloeddrukpil kwam dus weer wisselen (was al eerder gewisseld vanwege bijwerkingen) nou deze viel ook niet goed,
Voorjaarszonnetje kwam en brande echt gewoon door mijn kleding heen ,echt heel pijnlijk en jawel weer vlekken , weer huisarts weer andere diagnose netelroos en andere bloeddrukpil.

Ik hoef niet uit te leggen dat dit niet erg geruststellend was, de alprozalam had ik ook al afgebouwd en nam ik heeeel af en toe en maar een halfje .Dus ik besloot  aangezien mijn huisarts niks wilde testen en zelfs geen bloed en kortom niks wilde doen of doorverwijzen dan maar  (uiteraard vond de huisarts het niks en maakte hij me zelfs vlak ervoor nog bang dat ze altijd wel wat vinden) een bodyscan in Duitsland te doen .....
Een gehele mri met contrastvloeistof en cardiologisch onderzoek en uitgebreide bloedtesten.
Dat was best spannend en ze vonden.....helemaal niets . dus gelukkig geen kanker en niks geks ,ook was mijn cardiologisch onderzoek prima ,al vond hij mijn hart er niet uitzien als hoge bloeddruk hart, die was ook perfect dankzij de pillen en hij had gelijk want die slik ik niet meer en idd als er iets spannends is dan word hij hoger en ik heb ook witte jassen bloeddruk dus heb zelf een bloeddrukmeter. Die gebruikte ik dgl op dat moment ,het gaf houvast ,inmiddels durf ik het 1x in de week of zelfs een keer over te slaan.
Mijn bloedtest kwam terug en die was ook goed ,alleen mijn b12(krijg pas nu jaren later injecties) zat in het grijze gebied maar mijn huisarts heeft niks met vitamines.

Meningen zijn verdeeld over de bodyscans ,ik hoef niet te vertellen dat mijn huisarts het niks vond, tot op heden als ik een vervanger krijg plopt dat als eerste naar boven terwijl het al jaren geleden was,
mij gaf het rust en dat is wat ik wilde .ik vond het waard en wist nu zeker dat ik op dat moment geen kanker had waar ik wel bang voor was.
En nee mijn latere diagnoses kwamen er daar niet uit maar daar was het ook niet voor en daar werd niet naar gezocht..

Het werd zonniger buiten en jeetje meer en meer vlekken kwamen er op mijn huid, weer een andere diagnose vd huisarts.... Ik kreeg ineens een dikke lip die steeds dikker en dikker werd, angio oedeem was dat , aan de prednison en allergie pilletjes ,na een week was ik weer toonbaar.....
poehee ik zal een foto laten zien hoe angio oedeem eruit ziet, niet schrikken......onherkenbaar ,wat voelde ik me ongelukkig....






.na de vakantie liet ik mijn vlekken weer zien ,ze zaten echt op mijn hele lichaam en gezicht......
maar dat is voor een volgen de blog...........';)

1 opmerking:

  1. Herriner ik ne als de dag van gisteren. Dat waren heavy tijden!

    BeantwoordenVerwijderen