dinsdag 29 december 2015

Essure

Tja nu het verhaal van de Essure (staat in de top wat essure is)
Dat heb ik even laten doen en het was idd snel gebeurd, ik stond binnen een half uur buiten en die dag wat krampen en een kruik en dag erna was ik weer gewoon op pad.
Totdat........ ik 3 mnd verder was. ja idd prc de drie mnd die staan voor het dichtgroeien , het moment dat ze dicht waren weet ik precies, ik werd duizelig en stond 24/7 op een boot, zo voelde het en als de hormonen gingen draaien (eisprong of menstruatie) dan werd het een woeste zei .
een hel was het , niemand wist wat het was, zelfs pillen voor draaiduizeligheid geslikt, een feeks was ik trouwens ook ,ik had nog nooit van mijn leven problemen met hoofdpijn of sjaggo gehad tijdens de menstruatie maar nu was ik gewoon een feeks...
Gelijk contact met de gync gehad waar ik hem had laten zetten maar nee hoor kon echt niet vd essure zijn, afgescheept, 3 mnd later weer contact want ik wilde ze eruit want ik wist zeker dat het vd essure was maar nee hoor kon niet.....dus weer afgescheept.
Uiteindelijk was ik mnd verder en ik be blijven zoeken maar niemand wist wat dat schommelen was ,buiten de andere klachten was dat hetgeen wat mij echt belemmerde.
Toen vond ik een andere dame op een site en kreeg daar contact mee en zie je wel ik was niet gek...
Zo kwam ik op een fbgroep uit Amerika met enorm enorm veel dames met essure problemen ,goh wat een herkenning..
Ik ben naar het zh  in bergen op zoom geweest en daar op foto een gynaecologe uitgezocht ,ze was commutatief niet de aardigste en ze was het niet met mij eens maar wilde wel verwijderen en dat wilde ik dus een operatie met eileiders en essure eruit werd gepland,
 Zag ik ineens een nederlandse gync voorbij komen  op de amerikaanse fbgroep en ook daar contact mee gehad, ik begon te twijfelen of ik het niet door hem liet doen maar uiteindelijk niet gedaan.(stom dus)
Ondertussen nog meer nederlandse essure dames leren kennen ,uiteindelijk is er een nederlandse fb groep gekomen ( zie in het stuk over essure bovenaan)
Net voor die start ben ik geopereerd, ze had contact gehad met de andere gync en zo heeft ze de operatie gedaan.
Tien dagen later kreeg ik vlekken ,ik dacht lupus maar na veel gedoe bleek het vasculutis te zijn uitgelokt door de gebruikte naid's in de narcose....
Wat een hel....
Dus weer een teken dat mijn lijf niet alle medicijnen verdraagt .
 
 

Werkelijk heel mijn lijf zat onder weer,net mijn gezicht niet maar wel van nek tot tenen.....
het heeft maanden geduurd en ik was er ook beroerd van ,ook super lichtgevoelig aan mijn ogen heel naar.
In de tussentijd volop met de groep bezig en de gync die bij mij geopereerd had maakte wat fouten bij andere dames en dat zette mij aan het denken...
Ik ging twijfelen en 8 mnd na de operatie ging ik voor een sec opinie bij de gync waar ik toen al contact mee had gehad en waar we op de fb groep mee samen werkte.
Dus toen ernaar toe en jawel hoor er zaten nog 2 stukjes in ,1 stukje zie je op de foto.

 
Tja dus toen moest ik weer geopereerd worden en nu ook baarmoeder eruit.
Waar ik bang voor was en eigenlijk zeker wist dat er ging gebeuren ,ondanks alle goede voorbereidingen, rekening houden met mijn lupus en de naid's uit de narcose te laten kreeg ik direct na de operatie al uitslag en die werd in de loop der dagen steeds erger.... zelfs stootkuur prednison ervoor gehad en nu 3 weken later nog steeds veel vlekken ,ook gaat mijn huid vervellen maar de huid eronder is super gevoelig .en uiteraard voel ik me beroerd want tja ruim 80% van mijn huid is aangedaan en ontstoken
Allergische reactie op de gebruikte antibiotica tijdens de operatie dit keer. zie onderste foto.
Nu moet ik naar de allergoloog terug om een medisch paspoort want vgl keer is het raak met een shock gelijk en alle bijbehorende ellende dus het moet goed uitgezocht worden, daar blog ik te zijner tijd wel over.
Het herstel van de buik gaat prima en dit komt vast ook wel weer goed, het duurt even maar komt goed!





 
 
De fb groep groeit nog steeds en het is duidelijk dat essure voor veel problemen zorgt ,ongelofelijk dat er dan zelfs nog vrouwen zijn die ze laten plaatsten terwijl ze weten dat er problemen zijn .
In mijn geval had ik ze nooit mogen krijgen is mijn mening want ik heb auto-immuunziektes en een aantal dingen is echt verergerd ,al ben ik de zomer gelukkig vlekvrij door gekomen door goed te smeren en speciale kleding te dragen maar over die kleding zal ik een aparte blog maken ,maar door de allergische reacties van dit jaar ,heeft mijn lijf al genoeg onder de vlekken gezeten dacht ik zo !
Dat schommelen ,boot gevoel ? Dat is gelukkig drastisch vermindert en hoop na herstellen te kunnen zeggen dat het verdwenen is maar ben er nu al blij mee!
 
Tot de vgl blog!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten