zondag 20 december 2015

Het jaar van rare dingen.....




Ik moet ergens beginnen dus dan maar met het jaar voorafgaande van diagnoses,
Het jaar waarin ik duidelijk steeds werd gewezen op dat er iets mis was.
Ik maakte flinke uren in mijn bedrijf daarnaast zorgde ik dat ik er voor de kids was, tussen de middag met de boterham ,voor en na schooltijd , van en naar speelafspraken en sporten, ik volgende cursussen en was zelfs voorzitster v.d. ouderraad ( dit jaar waar ik het over had maar de helft v.h. jaar want werd op een absurde manier voor het blok gezet door gekonkel van anderen brrr leermomentje, ik ben duidelijk een citygirl en hou niet van dat dorpsgekonkel)
Afijn klinkt druk he ,ja was het ook ,daarom werd er gedacht aan een burn-out, wat het achteraf niet was, of nou ja ik had wel een beetje erg veel gedaan dat moet ik toegeven ,de psychiater (komt in latere blog) zei dat ik een sensatiezoeker was en of ik nachts nog niet even de krant kon gaan rondbrengen want ik had daar best nog wel wat tijd! haha geweldige man. Daarover later meer .

Mijn vader kreeg een motorongeluk,die liep gelukkig goed af maar wat een schrik ....toen paar weken later een TIA pffff heftig .....en toen kreeg ik wat raars... ik zat op de bank tv te kijken s avonds en dat lukte niet meer ,het beeld vervormde, ik zei nog ik ben moe vgl mij dus ik kijk maar even niet ,daarna ging het gevoel weg in arm en trok het zo naar mijn hoofd .
mijn oudste dochter was er bij dus ik dacht Ruth rustig blijven...
Ben opgestaan en weg gelopen ,toen mijn man beneden kwam wilde ik het vertellen maar dat ging niet ,kon niet op woorden komen of kwamen anders mijn mond uit dan ik wilde heeeeel frustrerend.
Afijn huisartsenpost gebeld en ouders en de dokter kwam na een uur, toen kon ik gelukkig wel weer praten,2 paracetamol en bed in zei hij ,dat was het....
volgende ochtend jawel gewoon gewerkt want he het was toch niks? en smiddags naar de huisarts daar bleek mijn bloeddruk torenhoog te zijn en heeft hij ter plekke gebeld met de cardioloog en is er besloten mij bloeddrukpillen te geven zodat mijn bloeddruk langzaam naar beneden ging.
Achteraf had hij mij door moeten sturen en ook naar de neuroloog zodat die had uit kunnen leggen wat er gebeurd was , ik niet zo geschrokken was en wrs de bloeddruk vanzelf gezakt was want jaaaa die bloeddrukpillen......

Wat gebeurde er nog meer?
Een gebroken teen hier ,de huishoudtrap in mijn zaak brak dus na een hele nare val een gebroken schouderkop.
Drie weken later werkte ik weer want was toch links en ik ben rechts en tja mijn agenda stond bomvol...ik had zoveel geoefend dat ze zelfs in het zh versteld stonden van mijn snelle herstel ...achteraf beetje dom want tot op heden heb ik nog steeds last ervan ......
Mijn vader maakte ook een smak ,gelukkig weer een engel op zijn schouder en maar een gebroken dijbeen, dus ook weer een schrik en daarna wat gedoe in de familie

Toen een dagje weg met het gezin naar een cp zwembad ,ik was nog geen 10 min binnen en was in de wildwaterbaan en jawel....gebroken teen....zucht
Dag erna leuk uitje gepland met hotel...lastig lopen met gebroken teen maar ja en snacht ja daar begon het pas echt dacht ik toen en kreeg een soort paniekaanval...
bij de drogist wat rustgevers gehaald ik kreeg ad aangeboden maar echt niet dat ik dat ging slikken....),beetje lopen kwakkelen, veel pijn op mijn borst, veel bij de huisarts gezeten en kreeg de diagnose Tietze (uitleg staat onder tietze) tjonge jonge wat een pijn en voelt alsof je een hartaanval krijgt ,geeft ook fijn veel rust ,,,niet dusss, behandeling ?niks aan toe doen ,uitzingen en gaat vanzelf over ...niet dus

Dit is genoeg voor 1 blog hihi ,de rest volg in een volgend blog...
Hoor er nog wel bij te vermelden dat ik altijd al best heftig op medicijnen reageer ,2 paracetamol en ik slaap ,instinctief probeerde ik altijd al zo min mogelijk te slikken en is mijn instinct nu echt goed bewezen....
Vertrouw altijd op je zelf,,,,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten