vrijdag 8 januari 2016

Spiegeltje spiegeltje aan de wand....







Spiegeltje Spiegeltje aan de wand.......
Wat mij opvalt is dat mensen gauw een oordeel hebben ,je mag wel een mening geven maar blijkbaar moet dat wel binnen de lijntjes want oooo als je nu eens zegt wat je voelt neeee dan krijg je gelijk te horen dat je paniek of angst zaait of wat nog meer .....
Dan denk ik wie ben jij om mijn gevoel te bekritiseren ,het is mijn gevoel gebaseerd op mijn ervaringen en zolang je niet op dat moment bij mij in mijn ervaring was laat het dan gaan en laat mij in mijn waarde...


Maar goed zo leer je wel kanten van mensen kennen waarvan je denkt oke ...fijn dat ik dit nu weet !
Leer momentjes die zijn er op het moment zeker veel .
Blijkbaar word dit mijn jaar van inzichten!
Ik ben er klaar voor , ik ben krachtig genoeg en jij?

 
Ik heb ondertussen zoveel meegemaakt en gezien en vooral over mezelf geleerd dat ik in de spiegel naar mezelf kan kijken, ik weet hoe ik mezelf wil presenteren en wie ik vertrouw en wie niet!
Moet net mezelf nog op 1 leren zetten maar aan de andere kant ben ik ook een helper dus geeft dat mij ook voldoening als ik andere kan helpen met iets.
En zo ben ik vaak verrast als ik mensen leer kennen waar je een klik mee blijkt te hebben en veel overeenkomsten ,dat zijn de pareltjes en het gekke? Ik heb ze dan vaak nog niet eens live ontmoet!
Maar een stuk begrip geven dat kan ik wel en zo kan ik mijn eigen verhaal een positieve draai geven om anderen te helpen!
Als er iets is ,dat bergen kan verzetten ,dan is het vertrouwen in je eigen kracht......
 
Hoe waar is dat !
Ik doe dat ,hoe slecht de dagen soms ook zijn toch weet ik dat tegenwoordig om te buigen en te kijken naar de lichtpuntjes....
 
Nu bv zijn de ontstekingen in mijn knieën nog niet over en zelfs erger geworden ,waar dat gaat eindigen weet ik niet ,ik kan nagenoeg niet lopen en strompel maar een beetje ,want twee knieën tegelijk is best lastig hoor, trap op en af is helemaal een uitdaging en ik merk dat ik voldoende tijd moet nemen om iets te doen want koppie wilt sneller dan mijn lijf nu haha.
Weer een oefening in rustig aan doen ....
Heb ik nooit een dip? ja zeker wel hoor ,als ik een huilmomentje heb doe ik dat onder de douche en zodra ik eronder uit kom dan recht ik mijn schouders weer en ben er klaar voor!
Dat gaat niet van de ene op andere dag maar heeft tijd nodig.....
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten