dinsdag 26 januari 2016

Echt /onecht of niet beter weten....

Ik heb het afgelopen jaren vaak gehoord: Hoe gaat het met je?
Je ziet er goed uit!!
Je bent bikiniproof....(leuk als je niet in de zon mag...)
Hoe heb je dat gedaan??Dat afvallen??
Of op dit moment....Je bent weer aangekomen...wat goed!!!!
Ja nu toon je beter hoor dan dat magere....


                                                

Vaak hebben mensen geen tijd of geen invoelingsvermogen ..
Ze kijken niet verderdan wat ze zien of wat ze willen zien.
Ik probeer altijd verder te kijken ,ik ga niet af op een ja hoor het gaat goed maar kijk vooral in hun ogen.
Ogen zijn de spiegel van de ziel en daar kun je veel aan af lezen.
Vaak omdat je zelf open er voor staat dan trek je juist ook mensen aan in een soortgelijke situatie of die net in die rollercoaster zijn beland...
Die help ik met liefde en graag ,vaak ten koste van mezelf maar ziek zijn heeft mij geleerd dat ik mijn grenzen moet bewaken al vlieg ik er ook vaak over heen.....

                                                           

Dan heb je ook nog de mensen die wel vragen maar niet echt luisteren, ze kunnen het niet of willen het niet en hoe vaak ik wel niet heb gehoord ,oooooo dat heb ik ook meis ,je moet dit of dat en dan is het over....of ik ken iemand die heeft hetzelfde.....

Die hebben geen  Empathie!
Maar wat is dat dan precies?

Empathie is het vermogen om je in te leven in de gevoelens of de gedachtegang van anderen.
Empathisch vermogen is een vorm van sensitiviteit of inlevingsvermogen.
Het Empathisch vermogen is een belangrijk element van emotionele intelligentie.
Als je je kunt inleven in anderen, dan begrijp je hun emoties beter en kun je effectiever communiceren.
Zonder empathie praat je langs elkaar heen of ontstaan er conflicten .
Empathie begint met waarnemen en begrijpen van verbale en non-verbale boodschappen van iemand anders, oftewel LUISTEREN op emotioneel niveau.




Mensen die dat hebben LUISTEREN echt!
They care...
Die zien als het niet goed gaat ,vragen niet van ben je moe maar zeggen: je bent moe he!
Die niet met moeilijke of oppervlakkige vragen komen maar gewoon TLC geven...
Dat zijn de mensen die warmte kunnen geven en dat is hetgene wat ik zo broodnodig heb, niet altijd uitleg hoeven te geven of zelf het te moeten zeggen maar gewoon een arm rond je heen ,een knuffel of virtuele knuffel!
Zoooooo fijn is dat!!!


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten