vrijdag 1 januari 2016

Speciale uv dingen voor zongevoeligen

Speciale  uv kleding.....
Ik koop graag bij My safe skin, ook Amazon.de heeft wat in het assortiment.

Overgevoeligheid voor zonlichtFotosensitiviteit (soms ook ‘zonallergie' genoemd) is een reactie van het immuunsysteem die wordt veroorzaakt door zonlicht. De reacties kenmerken zich door een jeukende uitbarsting op plekken die aan de zon zijn blootgesteld. Sommige mensen hebben een erfelijke aanleg voor deze reacties. Bepaalde ziekten, zoals systemische lupus erythematodes en sommige vormen van porfyrie, kunnen ook huidreacties veroorzaken als gevolg van zonlicht


Ik koop graag kleding van Coolibar :

Kledinglijn van Coolibar
Ieder zonwerend kledingstuk uit het Coolibar assortiment is getest en heeft een waardering gekregen voor de mate waarin het beschermt tegen UV-stralen.  De kledinglijn voor volwassenen, geproduceerd door Coolibar, is afkomstig uit USA en voldoet aan de Amerikaanse eisen.
Het percentage UV-werendheid is terug te vinden in de productbeschrijvingen op de website van MySafeSkin. Aan ieder kledingstuk dat wij leveren hangt een kaartje met daarop het percentage UV-werendheid en de UPF-factor. De UV-testen op onze kledingstukken stijgen ver boven alle bekende Amerikaanse standaard richtlijnen uit:
  • UV-overdrachtstesten worden uitgevoerd aan de hand van de criteria van de Amerikaanse Associatie van Textielchemici en Textielververs (American Association of Textile Chemists and Colourists), Test Methode 183 (AATCC 183);
  • Materialen worden getest zowel voor als na zogenaamde levenscyclusblootstelling aan wassen, zonlicht en chloorwater, naar de criteria van het Amerikaans genootschap voor Testen en Materialen (American Society for Testing and Materials) D 6544. (ASTM D 6544);
  • Kledingstukken worden vervolgens voorzien van een etiket aan de hand van de richtlijnen zoals gespecificeerd in de American Society of Testing and Materials D 6603 (ASTM D 6603).






En Cabana kleding vind ik nog geweldiger!!!!
Jammer dat er niet meer in Nederland van is te kopen:

50+ UV Protection


Ik ben uiteraard super blij dat deze kleding er is , voor mij heeft dat Barcelona gered!
Echt een uitkomst , je voelt je veiliger en normaal moest ik steeds smeren met factor  50 ,daar word je huid ook niet blij van en sluit af maar nu als ik even naar buiten moet ,schiet ik wat aan en hoef ik alleen mijn gezicht in te smeren ,een wereld van verschil!!
Om in te smeren heb ik ook moeten zoeken naar een goed product zonder allerlei troep erin .
Eucerin is dat geworden ,ik heb het staan in alle soorten en maten en verschillende dingen , een spray voor mijn lichaam, 2 soorten  speciale gezicht crème , ook met een kleurtje kortom een heel arsenaal maar ik vind het een fijn merk! factor 30 maar heel veel ook met factor 50!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten